|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3847 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Plan lekcji języka angielskiego w liceum
KONSPEKT LEKCJI - „MONEY MAKES THE WORLD GO ROUND” (PIENIĄDZE RZĄDZĄ ŚWIATEM).
A - Poziom: średnio-zaawansowany
B- Cele: • Ćwiczenia usprawniające zdolności mówienia w języku angielskim. • Zaprezentowanie walut obowiązujących w różnych krajach. • Wprowadzenie słownictwa związanego z tematem: „Pieniądze.” • Zachęcanie uczniów do wyrażania własnych opinii i sądów w języku obcym.
C- Przebieg lekcji:
CZĘŚĆ PIERWSZA: (Szacowany czas: 10 minut)
Kontekst: Jest to ćwiczenie rozgrzewające i przygotowujące do dalszej dyskusji Ćwiczenie: Uczniowie otrzymują kartki z dwoma kolumnami. Pierwsza kolumna zawiera nazwy różnych krajów, druga natomiast waluty, które używane są w tych krajach. Zadaniem uczniów jest połączenie nazw krajów z walutami, które w nich obowiązują. Pomoce: Kartki z kolumnami przygotowane przez nauczyciela (patrz załącznik) Język: Struktury gramatyczne oraz słownictwo stosowne do poziomu klasy.
Załącznik: Exercise 1: Match the countries with their currencies:
1. CUBA A. KIP 2. NEW ZEELAND B. BANT 3. SWITZERLAND C. EURO 4. VENEZUELA D. KYAT 5. VIETNAM E. YUAN 6. ARGENTINA F. LEMPIRA 7. HONDURAS G. YEN 8. PANAMA H. BOLIVAR 9. THAILAND I. HUEVO SOL 10. ITALY J. PESO 11. BIRMA K. NEW ZEELAND DOLAR 12. CHINA L. SWISS FRANK 13. JAPAN M. DONG 14. PERU N. AUSTRAL 15. LAOS O. BALBOA
Możliwe problemy: Uczniowie mogą nie znać niektórych walut ( niektóre z nich są dosyć „egzotyczne”- np. balboa, huevo sol, kyat - aby ćwiczenie było bardziej śmieszne i interesujące). Nauczyciel pomoże w dopasowaniu krajów i walut.
CZĘŚĆ DRUGA: (Szacowany czas: 10 minut)
Kontekst: Rozmowa Ćwiczenie: to zadanie związane jest z przysłowiami. Uczniowie są poproszeni o wymienienie kilku polskich przysłów związanych z tematem: „Pieniądze.” Następnie nauczyciel przedstawi im kilka angielskich przysłów związanych z tym tematem ( np. „A fool and his money are soon parted”, „Charity begins at home”) i poprosi uczniów o wypowiedzenie się na ich temat. Pomoce: Tablica do wypisania przysłów. Język: Struktury gramatyczne oraz słownictwo stosowne do poziomu klasy. Możliwe problemy: Uczniowie mogą nie zrozumieć znaczenia danego przysłowia. Nauczyciel wyjaśni znaczenie przez opowiedzenie krótkiej historyjki.
CZĘŚĆ TRZECIA: (Szacowany czas: 10 minut)
Kontekst: Czytanie Ćwiczenie: Uczniowie czytają dialog pomiędzy urzędnikiem bankowym a klientem w banku. Po przeczytaniu tekstu uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela związane z tekstem (np., Co to jest rachunek bierzący?, Jak otworzyć taki rachunek?). Po odpowiedzeniu na wszystkie pytania nauczyciel wyjaśni nowe wyrazy. Pomoce: Kartki z dialogiem przygotowane przez nauczyciela (Tekst został zaczerpnięty z ”English. Repetytorium tematyczno-leksykalne” Małgorzaty Cieślak (1998:68)). Język: Słownictwo związane z tematem: „Pieniądze.” Możliwe problemy: Uczniowie mogą nie być w stanie odpowiedzieć na pewne pytania bez uprzedniego wyjaśnienia nowych wyrazów. Nauczyciel przetłumaczy wyrazy sprawiające najwięcej trudności.
CZĘŚĆ CZWARTA: (Szacowany czas: 15 minut)
Kontekst: Ćwiczenie gramatyczne, ćwiczenie w parach Ćwiczenie: Uczniowie otrzymują kartkę z dwoma kolumnami. W pierwszej kolumnie znajdują się idiomy a w drugiej ich wyjaśnienia. Zadaniem uczniów jest połączyć idiomy z ich wyjaśnieniami. Następnym zadaniem jest napisanie własnych zdań z poszczególnymi idiomami. Pomoce: Kartki z idiomami przygotowane przez nauczyciela. Język: Idiomy związane z tematem: „Pieniądze” (patrz załącznik) Możliwe problemy: Uczniowie mogą mieć problemy z połączeniem wszystkich par. Nauczyciel pomoże połączyć idiomy przez podanie zdania z poszczególnym zwrotem.
Załącznik: Exercise 3: Match the idioms with their meanings:
1. to be in the money a) in my opinion 2. for my money b) to spend money freely 3. to have money to burn c) be rich (slang) 4. to spend money like water d) put words into action 5. to put one’s money where one’s mouth is e) in no way 6. not for love or money f) to have a lot of money
PRACA DOMOWA: Uczniowie mają za zadanie przygotować się do dyskusji na temat roli pieniądza w otaczającym nas świecie. W tym celu powinni przygotować w domu argumenty przemawiające za tym, że pieniądze są najwyższą wartością w naszym życiu jak również argumenty przekonywujące o tym, że mimo wszystko istnieją jeszcze inne wartości (Np. rodzina, miłość, przyjaźń).
Konspekt opracowany i przygotowany przez: mgr Anna Stopyra nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Szczecinie
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|